11/11/12

Στα παπούτσια των άλλων...

Όπως κάθε μέρα κίνησε με τα πόδια να πάει στη δουλειά του. Τελευταία είχε συνηθίσει να βλέπει στη διαδρομή αλλοδαπούς να μαζεύουν από τους κάδους ανακύκλωσης κουτάκια, μπουκάλια, χαρτιά κι ότι μπορούσαν να μεταπωλήσουν, αρκετά αδέσποτα που πλέον φώναζε με τα ονόματά τους και μερικούς άστεγους που είχαν πιάσει συγκεκριμένες γωνίες ζητώντας επαιτεία.
Για την Veronica και το Λογοτεχνικό Σάββατο
Γέλασε με την καθώς πρέπει κυρία του πρώτου ορόφου που φώναζε του αλλοδαπού που έψαχνε τον κάδο: φύγε σου λέω, θα πετάξω την σακούλα, τάισε τον γνωστό κοπριτάκο με ένα κουλούρι όπως είχε συνηθίσει κάθε πρωί κι έριξε κάποια κέρματα στο πλαστικό ποτήρι του επαίτη στη γωνία με το βιβλιοπωλείο, όμως αυτή το φορά δεν έφυγε βιαστικά αλλά στάθηκε και τον καλοκοίταξε...  Το πρόσωπό του έδειχνε ότι είχε περάσει και καλές ημέρες αυτός ο άνθρωπος, τα μάτια του παρόλη την σκοτεινιά τους φανέρωναν αρκετές εμπειρίες και γνώσεις, τα ρούχα του εμφανώς φθαρμένα και τα παπούτσια του ακόμη χειρότερα, τρύπια σε κάποια σημεία και τώρα που ζύγωνε ο Χειμώνας σίγουρα ανεπαρκή. Ασυνείδητα έβγαλε τα δικά του παπούτσια και τα αντάλλαξε με τον (απορημένο είναι η αλήθεια) επαίτη... Το καλοσιδερωμένο παντελόνι και πουκάμισο φάνταζαν εντελώς παράταιρα με αυτά τα παπούτσια, αλλά αποφάσισε πως έτσι θα πήγαινε στην δουλειά σήμερα.
Αδιαφορώντας για τα επικριτικά βλέμματα των συναδέλφων κάθισε στον υπολογιστή του κι άρχισε να διαβάζει τα μηνύματα. Η εργασιακή ρουτίνα για άλλη μια φορά ξετυλιγόταν μπροστά στην οθόνη του ώσπου ένα μήνυμα του κέντρισε το ενδιαφέρον πραγματικά, ο τίτλος του ήταν: "en los zapatos de otras..." και αντιγράφοντας στον μεταφραστή, καθώς δεν γνώριζε Ισπανικά, του έβγαλε: στα παπούτσια των άλλων... Τι περίεργο σκέφτηκε, κι άρχισε να διαβάζει το "υποτιθέμενο" spam που ούτε λίγο ούτε πολύ ανέλυε το πόσο δύσκολο είναι να μπει κανείς στη θέση του άλλου, του οποιουδήποτε άλλου, αφήνοντας για λίγο εκτός τον εγωισμό του.
Η εργασιακή του ημέρα τελείωσε χωρίς άλλα απρόοπτα και πήρε τον δρόμο της επιστροφής χωρίς να μπορεί να διώξει από το μυαλό του αυτή τη σκέψη. Στην γνωστή γωνία του βιβλιοπωλείου δεν είδε τον επαίτη με τον οποίο είχε ανταλλάξει τα παπούτσια, αλλά η κουβέρτα ήταν στρωμένη ως συνήθως, θα έχει πεταχτεί για κάποια "φυσική του ανάγκη" σκέφτηκε. Κάθισε για λίγο όρθιος και μετά οκλαδόν στην κουβέρτα του άστεγου περιμένοντας να φανεί...
Ένας κύριος με καλογυαλισμένα παπούτσια κι ακριβά ρούχα κοντοστάθηκε μπροστά του και ψάχνοντας τις τσέπες του έριξε κάποια κέρματα στο πλαστικό ποτήρι. Τα μάτια του συνάντησαν τα δικά του, το βλέμμα του "δωρητή" ήταν συνάμα φιλεύσπλαχνο και απόμακρο, τύπου κάνω την καλή πράξη της ημέρας και συνεχίζω την ζωή μου χωρίς να με ενδιαφέρει τι συμβαίνει στον συνάνθρωπό μου, Θεέ μου έτσι τον κοιτώ κι εγώ; σκέφτηκε... Σηκώθηκε να φύγει αλλά είδε τον επαίτη να πλησιάζει, του χαμογέλασε, τον χαιρέτησε δια χειραψίας και κάθισαν παρέα στην κουβέρτα...
Να πάρω κανένα σουβλάκι και καμιά μπυρίτσα από δίπλα να τα πούμε λίγο; του πρότεινε και για πρώτη φορά τον είδε να του χαμογελάει, ένα χαμόγελο από καρδιάς που τον έκανε να νιώσει λίγο περισσότερο άνθρωπος...

20 σχόλια:

  1. Καλησπέρα BLUEPRINTS. Πραγματικά πολύ όμορφο.
    Το φαντάστηκα σαν ένα ταινιάκι χωρίς λόγια. Ήχοι του δρόμου και λιγοστή μουσική στο τέλος.

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μακάρι να μπαίναμε στα "παπούτσια" των άλλων...η έστω να προσπαθούσαμε...ποσο αλλιώτικα θα όταν όλα..

    Blu μου πολύ ωραίο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόσο όμορφη θα ήταν η ζωή αν "φορούσαμε" όλοι ίδιο νούμερο παπούτσι..πράγμα αδύνατο,μα ας προσπαθήσουμε να μπαίνουμε στα "στενά" παπούτσια των άλλων και ας μας κόβουν στο "περπάτημα"..
    όμορφο Μπλου μου νασε καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. misoagnosti καλημέρα, μου άρεσε πολύ ο τρόπος που το "έντυσες" κινηματογραφικά, να είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. bremelaxrinaki paliokoritso σε ευχαριστώ πολύ, καλή εβδομάδα να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Elena όντως μακάρι να μπορούσαμε να το κάνουμε όσο συχνότερα μπορούσαμε (να μπαίναμε στη θέση του άλλου), να είσαι καλά κορίτσι, φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΦΟΥΛΗ η ομοιομορφία είναι πραγματικά δύσκολη στην πραγματικότητα, όπως λες κι εσύ ας προσπαθήσουμε να μπούμε στα παπούτσια των άλλων κι ας μας κόβουν στο "περπάτημα", φιλιά να είσαι καλά και πάλι να χαίρεσε την Κ.Π. (ή φασολάκι σου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ όμορφη η ιστορία σου @ Μπλου μου! Να πω την αλήθεια μου, δεν υπάρχει ιστορία που να έχεις γράψει στο πλαίσιο του Λογοτεχνικού Σαββάτου που να μη μου άρεσε. Σου στέλνω την αγάπη μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κατερίνα μου σε ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι τα καλύτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έχεις ένα μοναδικό τρόπο να μου ξυπνάς συναισθήματα ανθρωπιάς και τρυφερότητας.
    Θα πρέπει να σε αποφεύγω!

    ΥΓ. Για ακόμα μια φορά μια πολύ όμορφη ιστορία από εσένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αθηνά μου θα έπρεπε ήδη να το έχεις καταλάβει ότι είμαι επικίνδυνος τύπος, σε ευχαριστώ και σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και μετά μας λέει η Βερόνικα γιατί δεν γράφουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΠΑΥΛΟ με κάνετε να κοκκινίζω, πέρα από πλάκα πάντως το καλό όταν γράφουν πολλοί για το ίδιο θέμα είναι ακριβώς πόσο διαφορετικά μπορεί να το προσεγγίσει κανείς, αν διαβάσεις και το αντίστοιχο της Βερόνικα κινείται σε εντελώς άλλο μήκος κύματος, ευχαριστώ ούτως ή άλλως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είναι πολύ όμορφο μέσα από το παπούτσι που κοίταξες... μερικοί δεν βλέπουν ούτε τον άνθρωπο πο τα φοράει, οπώς εσύ τόσο καλά μας λες...

    Ευχαριστώ για τόσο ωραίο κείμενο.

    Φιλιά και καφεδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. censurasigloXXI σε ευχαριστώ και για τα καλά σου λόγια, και για το πολύ όμορφο αυτό "παιχνίδι" που μου γνώρισες κι ακολουθώ μετά μανίας όπως καταλαβαίνεις...
    φιλιά και καφεδάκι κι από μένα φίλη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υπέροχο γιε μου, απλά υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. tremens να είσαι καλά μπαμπά μου, είπαμε είναι κληρονομικό, φιλί μεγάλο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. τι υπέροχα που γράφεις!
    αχ μου είχανε λείψει αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. maya μου ελπίζω να είστε όλοι καλά, φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

καλώς ορίσατε