12/10/08

Μ' αγαπάς;

Κάποιες ερωτήσεις άλλοι τις λαμβάνουν ως έκφραση συναισθήματος και στην ουσία τους κατάφαση και δήλωση κι άλλοι ως πραγματικές ερωτήσεις και περιμένουν απάντηση. Σε μια ερώτηση κλισέ όπως το "μ' αγαπάς;" δε συνηθίζω να δίνω απάντηση ή την διακωμωδώ λέγοντας "όχι" αν και στην πραγματικότητα εννοώ "ναι". Τώρα γιατί δεν το λέω να τελειώνουμε; Ίσως γιατί έτσι θα χαλούσα το παιχνιδάκι, μιας και γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν το λέω και πολύ εύκολα. Κάποιοι όψιμοι Φρόυντ θα αναλογιστούν ότι: εδώ παίζει ανασφάλεια, μη εξωτερίκευση συναισθημάτων, καταπιεσμένα πάθη, έλλειψη τρυφερότητας στην παιδική ηλικία, κ.ά πολλά σύνδρομα.
Λοιπόν όχι αγαπητοί μου, εδώ πρόκειται για κάτι πολύ απλούστερο: όταν αισθάνομαι ότι οι πράξεις φανερώνουν πολύ περισσότερα από τα λόγια δεν χρειάζεται να το αναλύω, αισθάνομαι ότι έτσι χάνει την αξία του, η όποια δήλωση του οφθαλμοφανούς σχεδόν με κουράζει αν όχι με εκνευρίζει. Είναι λες και πρέπει να παραδεχτώ σε εαυτό κι αλλήλους ότι: είμαι άνδρας μεσήλιξ, βαριά εργαζόμενος, με ένα σκυλί που λατρεύω, κατασταλαγμένες ιδέες περί μουσικής, τέχνης, πολιτικής κι οιουδήποτε άλλου θέματος κοινωνικού ενδιαφέροντος, μισώ τις ταμπέλες (ο αναρχικός με τη γραβάτα που λέει κι ένας γνωστός), κλπ γνωστά κι άγνωστα...
Θα μου πείτε όμως, ο άλλος που ζητάει να το ακούσει προφανώς το έχει ανάγκη, μπορεί να μην έχει τη δική σου πετριά και πέρα από πράξεις θέλει και τα λόγια να επισφραγίζουν το οφθαλμοφανές. Και θα σας απαντήσω: σωστό κι αυτό. Γιατί λάθος δεν υπάρχει, όλοι σωστοί είμαστε κι όλοι πιστεύουμε στο δικό μας σωστό. Για αυτό και το παιχνιδάκι της ερωτο-απάντησης: "-Μ' αγαπάς; -Όχι" θα συνεχίσει να παίζεται, γιατί αν σταματήσει, τότε κάτι δεν θα πηγαίνει καλά, κάποιος από τους δυο μας δεν θα είναι καλά. Ακόμη κι όταν αραιά και που, μερικές φορές για πλάκα και μερικές για να σε καθησυχάσω απαντώ "Ναι", βλέπω την έκφραση απορίας σου και δεν μπορώ παρά να ξεσπάσω σε γέλια.Λατρεύω αυτή την αιώνια Άνοιξη που περνάμε παρέα, για αυτό και δεν επιτρέπω καμιά ερώτηση να είναι τόσο σοβαρή ώστε να φέρει σύννεφα στις λαμπερές μας ημέρες.

υ.γ.: η απάντηση στον τίτλο είναι φυσικά ναι, αλλά αυτό κάντε ότι δεν το διαβάσατε...

18 σχόλια:

  1. χεχεχε Καλημέρα! Ωραίο κείμενο και νομίζω έδωσες αυτό που ήθελες!

    "Λατρεύω αυτή την αιώνια Άνοιξη που περνάμε παρέα, για αυτό και δεν επιτρέπω καμιά ερώτηση να είναι τόσο σοβαρή ώστε να φέρει σύννεφα στις λαμπερές μας ημέρες."!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να αυτοκτονήσω τώρα ή θα γράψεις και κάτι ακόμα για το θέμα;

    Πέραν πλάκας (γιατί και εμένα μου αρέσει να κάνω πλάκα στα σοβαρά) είσαι πραγματικά τυχερός για αυτό που έχεις - και εσύ και το έτερον ήμισυ. Και εύχομαι να το κρατήσετε για πάντα.

    Ζήτω οι άνθρωποι των έργων... Τα λόγια τα ακούμε βερεσέ (να του πεις).
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το σωστό θα ήταν "ζήτωσαν"...
    Αλλά από την ταραχή μου έκανα λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και λόγια και πράξεις. όλα έχουν την βαρύτητά τους. το ιδανικό είναι όταν τα μεν συνοδεύουν τα δε. και αντίστροφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μερικές φορές, μας χρειάζεται να το ακούσουμε, να νιώσουμε ασφάλεια. πρόσεξε πότε σε ρωτάει, δείχνει ότι κάτι έγινε και έχασε το δρόμο, πελαγώνει και έχει ανάγκη από τη συναισθηματική ασφάλεια που της προσφέρει η αγάπη σου!

    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κι αναρωτιέμαι,
    αν απ' το πρωί μέχρι το βράδυ γίνεται αυτή η συζήτηση,

    "Μ' αγαπάς; -Ναι!"
    "Μ' αγαπάς; -Ναι!"
    "Μ' αγαπάς; -Ναι!"
    "Μ' αγαπάς; -Ναι!"
    ...
    "Μ' αγαπάς; -Ναι!"
    "Ωραία, καληνύχτα!"

    ποιος τελικά νιώθει ασφαλής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. είδα τη λέξη γραβάτα και πετάχτηκα! λολ!
    συμφωνώ ότι οι πράξεις είναι αυτές που ουσιαστικά μετράνε αλλά και τα λόγια είναι το αλάτι.
    πράξεις χωρίς λόγια είναι και λίγο άνοστες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. .....χεχε.

    Μου αρέσει και το κοκκάλωμα που μπορεί να πάθουν όταν το πείς σοβαρά και δεν το περιμένουν. το Ναι εννοώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. η ερώτηση θα μπορούσε να ειναι και
    Τι εννοείς οτι μ αγαπάς??

    Πολύ ωραίο κείμενο
    μου θύμισε μια σκηνή απο το
    Λόλα τρέξε που ρωτάει ο Μάνι την Λόλα αν τον αγαπάει και τι εννοεί μ αυτο?
    Ειναι ακριβως στην μέση της ταινίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ειναι κακο να το λεμε ?
    εσυ δεν θελεις να το ακους?

    αμα το νιω8εις πεστω το ριμαδι.... τι το κρατας μεσα σου

    τα λογια συμπληρωνουν τις πραξεις νομιζω :)
    καλημεραααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος13/10/08, 3:29 μ.μ.

    Ναι, ρε παιδιά, λυπηθείτε κι εμάς τους ανασφαλείς που θέλουμε να το ακούμε!!!!... Λες να σε ρωτάω γιατί δεν το ξέρω;; Όχι, βέβαια! Να το ακούσω θέλω, γαμώ τις ανασφάλειές μου μέσα :Ρ

    Άντε φιλιά!
    (έχω τα νεύρα μου, είπαμε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οι ιάπωνες πάντως την έχουν βρει την λύση. Δεν λες σ’ αγαπώ γιατί πρέπει να το δείχνεις και όχι να το λες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ε, ναι χρειάζονται και αυτά τα παιχνιδάκια για να γίνεται πιο ενδιαφέρουσα η ζωή.
    Καλημέρα και στους 2 σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αει στο καλό σου... Με συγκίνησες απογευματιάτικα... Μακάρι αυτή η άνοιξη που περνάτε να κρατήσει για πάντα κι ας μην τον .. αγαπάς....:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος15/10/08, 7:36 μ.μ.

    ενας φιλος λεει "μην πεις ποτε σε κανεναν τη λεξη Σ'ΑΓΑΠΩ,γιατι ειναι σαν να του λες...ΕΔΩ ΠΟΝΑΩ...ΧΤΥΠΑ...!!!!δεν ξερω κατα ποσο αυτο ισχυει απλα το παραθετω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. hfaistiwna :) καλησπέρα σας αγαπητέ, χαίρομαι που σας άρεσε, κι εγώ νομίζω ότι έγινα -σχετικά- σαφής...

    jimmy όχι ρε συ, δεν θέλω - κι άλλους - πεσιμισμούς, όσο για το ότι συμφωνείς με τις πράξεις έναντι των λόγων με χαροποιεί...

    jimmy2 αντιληπτό ακριβολόγε...

    basnia είσαι άνθρωπος της ισορροπίας εσύ, ενώ εγώ... κάπως αντίστροφα στο συγκεκριμένο (κι όχι μόνο)

    ria ίσως και να έχεις δίκιο, όπως είπα όλοι δίκιο έχουμε, το θέμα είναι ο καθείς να ικανοποιεί το δικό του περισσότερο (βλέπεις δεν είμαι κι απόλυτος, αφήνω χώρο και στον άλλο), τα φιλιά μου

    aggele spyrou δεν είναι όλα θέμα ασφάλειας ή ανασφάλειας, μπορεί και να είναι πιο επιφανειακό το παιχνιδάκι, ο καθένας όπως το βλέπει...

    tovene εμένα μου αρέσει το πιπέρι... με λίγο αλάτι μπορώ και να ζήσω...
    υ.γ.: γραβάτα μεγάλο φετίχ... άσε θα σου πω από αλλού

    one big dj είμαι κάθαρμα μερικές φορές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. pisoglenti ναι, αν κι αυτή είναι άλλου είδους ερώτηση
    σωστό το απόσπασμα της (ωραίας) ταινίας που θυμήθηκες

    korinoskilo καλή σου μέρα κι εσένα, σε απάντηση αυτού που λες: εμένα μ' αρέσουν τα δύσκολα...

    δενδρογαλή ελπίζω να ηρέμησαν τα νεύρα σου... κι όχι δεν είσαι ανασφαλής, είσαι των λόγων (ίσως και των έργων)

    nikola α έτσι κάνουν αυτοί; κοίτα τι μαθαίνω βρε παιδί μου, τις καλησπέρες μου φίλε...

    x-oyranoy λυπάμαι που θα στο πω, αλλά ποτέ... όσο κι αν προχωρήσει η επιστήμη εσένα δεν θα δεχτούν να σε "βάλουν"σε αυτό το ρόλο...

    mahler καλησπέρα σου, τα παιχνίδια είναι το μπαχάρι της κουζίνας της ζωής...

    fevis φιλιά καλή μου, κράτα γερά...

    johnny μπα, δεν είναι κι έτσι, δεν πρέπει να παίζει με την ασφάλεια η έκφραση ή όχι του σ' αγαπώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

καλώς ορίσατε