16/4/15

And here's to you Mrs. Louiza...

Φλεβάρης του '85 (του πρόσφατου ντε, όχι του 1885, λυσάξατε που είναι 300 ετών...). Εγώ φοιτητής διαμένων σε ρετιρέ γκαρσονιέρα επαρχιακής μεγαλούπολης. Διψώντας να γευτώ τα μυστικά της ζωής και με την ορμή της νιότης, είπα να δοκιμάσω να πάω και στα περίφημα μπουρμπούλια που τόσα ακούγονταν παλαιότερα (μέχρι πατέρας σε κόρη έχει ακουστεί ότι την έχει πέσει κάτω από την επήρεια της μέθης και του μασκαρέματος...). 
Κίνησα λοιπόν βράδυ Παρασκευής πριν την Κυριακή της Απόκρεω με παρέα και πήγαμε κατά εκεί που γινόταν το σχετικό γλέντι. Σύντομα η παρέα διασκορπίστηκε κι εγώ βρέθηκα να χορεύω με άγνωστες μασκαρεμένες γυναίκες (μάλλον...). Οι διάλογοι ελάχιστοι, η ανωνυμία κυριαρχούσε παντού (ο αστικός μύθος λέει ότι το Eyes wide shut το εμπνεύστηκε ο Stanley Kubrick από τα μπουρμπούλια μετά από μια σχετική επίσκεψη σε ανάλογο γεγονός στην πόλη αυτή).

Από τις δεκάδες μασκαρεμένες του χώρου το ενδιαφέρον όμως μου κέντρισε μια ιδιαίτερη φιγούρα: λικνιζόταν από ώρα μόνη, με έναν σαγηνευτικό σχεδόν φιδίσιας ιδιοσυγκρασίας χορό ο οποίος δεν επηρεαζόταν καθόλου από την αλλαγή ρυθμού των τραγουδιών. Σαν να είχε μια συγκεκριμένη μελωδία στο μυαλό της και χόρευε πάνω σε αυτή. Κανείς δεν τολμούσε να την πλησιάσει για κάποιον σχεδόν ανεξήγητο λόγο, ίσως κανείς δεν ήθελε να χαλάσει αυτή την αυτοσυγκέντρωση που έδειχνε να έχει. Προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσω τον ρυθμό και να ανακαλύψω τις νότες στις οποίες πατούσε έκανα ένα τολμηρό βήμα και την πλησίασα σε απόσταση αναπνοής: μύριζε ακριβό άρωμα κι αψέντι σε μια περίεργη μίξη, Mrs. Robinson? τόλμησα να πω, πρωτάρης; μου απαντάει...
Το υπόλοιπο βράδυ θα το θυμάμαι σε όλη μου την ζωή, μια ιστορία που με σημάδεψε για το υπόλοιπο της ζωής μου...

Υ.Γ.: ίσως επανέλθω για το υπόλοιπο της ιστορίας ίσως κι όχι...

44 σχόλια:

  1. Ανώνυμος16/4/15, 1:58 π.μ.

    Μισό, να μου δώσει η Στάσα το υπογλώσσιο κι αν επιζήσω της ταραχής (λεγε με και ντουβρουντζά) που έπαθα εκ της αποκαλύψεως, θα επανέλθω το μεσημέρι για τα περαιτέρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ελπίζω να συνήλθατε από την ταραχή (ντουβρουντζά), συγγνώμη αν σας αναστάτωσα τόσο... αλλά ήταν αδύνατον να μην τα θυμηθώ...

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος16/4/15, 2:29 μ.μ.

      Εσύ ήσουν λοιπόν! Εσύ!
      Προσπαθώ να συνέλθω, μα είναι δύσκολο.
      Δεν το λες και λίγο όλο αυτό...
      Έχω τσουτσουριάσει στη θύμησή σου...
      Τι νύχτα ήταν κι αυτή...
      Τώρα δα θυμήθηκα τη στιγμή που με πλησίασες και το μάγουλό σου ακούμπησε στην παρειά μου. Κι ήσουν αξύριστος καλέ μου. Δυο ημερών γένια. Όσο πρέπει δηλαδή για ένα ηδονικό γραντζουνισματάκι...
      Είναι σαν να σε βλέπω... Σαν να σε ακούω να μου ψιθυρίζεις στο αυτί " Mrs. Robinson;" κι ύστερα "Τι άρωμα φοράτε;" κι εγώ να σου απαντώ "Shalimar του Guerlain"... Μετά από εσένα έπαψα να το φορώ. Φορώ κάτι πιο... Πώς να το πω; Πιο απαλό να το πω; Πιο ελαφρύ να το πω; Πιο ανώδυνο θα το πω.
      Εσύ λοιπόν ήσουν...
      Εσύ...

      Διαγραφή
    3. Ναι, εγώ ήμουν... μα δεν ξαναφορέσατε Shalimar από τότε; κρίμα γιατί σας πήγαινε... (πως κρατιέμαι δεν ξέρω...), επίσης σπάνια από τότε παραμένω αξύριστος... μόνο αν ξαναβρεθούμε θα το κάνω.... αχχχχχ

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος16/4/15, 8:52 μ.μ.

      Το Shalimar σηματοδότησε για εμένα μια εποχή, κάποια πρόσωπα και κάποιες καταστάσεις. Ο κύκλος εκείνος έκλεισε.
      Κι αν είναι να ανοίξει άλλος, θα ανοίξει με το καινούργιο μου άρωμα.

      Εσύ ήσουν λοιπόν...

      Διαγραφή
    5. μου αρέσει που ανοίγετε νέους κύκλους, ίσως για αυτό παραμένετε για πάντα νέα...

      Εγώ ήμουν λοιπόν...

      Διαγραφή
    6. Μάλιστα.......νέος κύκλος τσουλοσύνης μόλις άνοιξε!

      Διαγραφή
    7. @Λεκάνα: άη μαρή, μας χαλάς όλη την όμορφη και ρομαντική ατμόσφαιρα που χτίζουμε

      @Λουΐζα είδατε ότι σας είχα προειδοποιήσει σχετικά με το ποιόν της Λεκάνας

      Διαγραφή
    8. άει μαρή που θα πεις στην Γκανούταινα ότι το ποιόν μου είναι κάπως!

      Διαγραφή
    9. ΣΟΚ !!!

      (είδατε που σας το έλεγα; έπεσαν οι μάσκες...)

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος21/4/15, 8:10 μ.μ.

      @Γενικώς
      Μμμμμμμμ, ήλθε κι η χαμηλοβλεπούσα...

      Διαγραφή
    11. ιιιιιιιιιιιιιι Λεκάνα ντροπή! Σας εγκαλώ άμεσα στην τάξη. Μην πέφτετε στο επίπεδό τους.

      Διαγραφή
  2. Καλέ τι λικνιζόταν; 270 ετών ήταν. Το πολύ πολύ να κροτάλιζαν οι αρθρώσεις της. Δεν ξέρω για εσάς, πάντως εγώ θα επανέλθω σύντομα με την συνέχεια της σχέσης εμού και της Λεκάνας με τον γιό του κηπουρού.

    Υ.Γ: Κι εσάς κύριε Μπλού σας έκανε άντρα η Μαντάμ Γκανούτα; Μα έλεος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έλα τώρα υπερβολές, ούτε 100 δεν έμοιαζε... να επανέλθετε κι εσείς με τις ωραίες ιστορίες σας...

      Υ.Γ.: όχι ακριβώς, είχα κάτι περιπέτειες πριν αλλά ήταν Η δασκάλα...

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος16/4/15, 2:31 μ.μ.

      @Μάλερ
      Μπορεί να ήμουν 270, αλλά το τσίμπησα το τεκνό!

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος16/4/15, 2:32 μ.μ.

      @BLUEPRINTS
      Ααααχ, εσύ...

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος16/4/15, 2:36 μ.μ.

      @Γενικώς
      Σχέση mahler76, Λεκάνας και γιου του κηπουρού μου;
      Μμμμμμμμμ, καλή τσούλα κι αυτή η Λεκάνα...

      Διαγραφή
    5. αχχχ ναι εγώ... επίσης αφήστε τον mahler, μου φαίνεται ότι κάνει συμμαχία μετά της Λεκάνας εναντίον μας... (είναι κάτι μουσίτσες αυτές, άλλο να σας λέω)

      Διαγραφή
    6. Μουσίτσος ήσαστε εσείς κύριε Μπλου. Εμείς τουλάχιστον πάμε με τον γιό του κηπουρού που είναι και στην ηλικία μας.

      Μαντάμ Γκανούτα αν θέλετε να κουμπαριάσουμε θα πρέπει να δείχνετε σέβας στην Λεκάνα. Έιναι η κολλητή άλλωστε της Κουμπάρας μου.

      Διαγραφή
    7. ναι καλά μας πείσατε... και μην πετάτε σπόντες για το ανεκπλήρωτο τώρα έτσι; δεν είναι ούτε ο τόπος ούτε ο χρόνος... ακόμη πενθώ

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος16/4/15, 7:48 μ.μ.

      @mahler76
      Με το συμπάθιο κιόλας, αλλά τσουρέκια μας τα έχετε κάνει με την πρώην κουμπάρα σας.
      Όσο για το σέβας στη Λεκάνα, θα δείξει αν θα το δείξω.

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος16/4/15, 7:52 μ.μ.

      @BLUEPRINTS
      Με το συμπάθιο κιόλας, αλλά τσουρέκια μας τα έχετε κάνει με το ανεκπλήρωτό σας.
      Φτάνει το πένθος. Πέτα πια τα μαύρα. Η ζωή είναι μπροστά μας, γεμάτη υποσχέσεις...

      Διαγραφή
    10. @mahler και ΔΕΟΣ μη σου πω....
      @Λουΐζα αγαπητή μου είμαι σίγουρος ότι θα θάψετε και τον "ακατανόμαστο" εσείς, αλλά να μην κρατήσω ένα 40ήμερο πένθος για το κλείσιμο blog του ανεκπλήρωτου; εσείς τρόπον τεινά είστε εκπληρωμένο αν μη τι άλλο...

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος16/4/15, 8:34 μ.μ.

      @Μάλερ
      Σοκ;
      Μμμμμμμμμμμμ, σιγά μη σκίσεις κανένα καλσόν...

      Διαγραφή
    12. Ανώνυμος16/4/15, 8:48 μ.μ.

      @BLUEPRINTS
      Τέλος πάντων... Θα περιμένω... Μόνο και μόνο επειδή είσαι εσύ...

      Διαγραφή
    13. Καλσόν φοράτε εσείς οι γηραλέες. Εμείς οι νέες αρτίστες φοράμε Pretty κΩλάν που δεν σκίζεται με τίποτης.

      Διαγραφή
    14. @mahler lol
      @Λουΐζα ευχαριστώ (είπα να γίνω λακωνικός)

      Διαγραφή
    15. Ανώνυμος20/4/15, 6:08 μ.μ.

      @Γενικώς
      Αυτή η κυρία Λεκάνα που ενθέρμως την υποστηρίζουν ορισμένοι, σνομπάρει λίγο την ανάρτηση ή είναι ιδέα μου;

      Διαγραφή
    16. καθόλου ιδέα σας δεν είναι, σας είπα να την προσέχετε, είναι αυτή μια... (παλαιότερα ήταν δυο αλλά αδυνάτισε εσχάτως...)

      Διαγραφή
    17. @Λουίζα Γκανούτα
      Σας παρακαλώ κυρά Γκανούτα...δεν θα θελα!Είμαι στο στάβλο με τον Σταύρο γι' αυτό και άργησα να απαντήσω!
      @Τσούλος
      Πρόσεχε μην πάθεις τίποτα από το πολύ πένθος εσύ!
      @mahler
      Έλα στον στάβλο καλέ μου και άστους αυτούς να λένε!
      Η ζήλεια θα τους φάει!

      Διαγραφή
    18. Πες τα βρε Λεκάνα μου.

      Διαγραφή
    19. @mahler άκουσες σταύλο και Σταύρο και τρέχεις να κάνεις κόμμα με την Λεκάνα... τώρα μάλιστα προκόψαμε
      @Λεκάνα το ποιος ζηλεύει φαίνεται κακή μου...

      Διαγραφή
    20. Ανώνυμος21/4/15, 8:10 μ.μ.

      @Γενικώς
      Μμμμμμμμ, ήλθε κι η χαμηλοβλεπούσα...

      Διαγραφή
  3. Αχ γιε μου, από μικρός στα βάσανα, έτσι βρε σε μεγάλωσα εγώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι μπαμπά πως όχι, άλλες αρχές μου έδωσες, αλλά δεν ήταν δυνατόν να μην ενδώσω, πέραν του αρχαιολογικού ενδιαφέροντος είχε κάτι η κυρία...

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος16/4/15, 2:36 μ.μ.

      @BLUEPRINTS
      Ααααχ, εσύ...

      Διαγραφή
  4. Θα μπορούσαν να λείπουν όλες αυτες οι αμφιβόλου ηθικής λεπτομέρειες....Είμεθα και ανυπανδρες κοπέλες καποιες!! Ας το σεβαστείτε κι αυτό επιτέλους!!!!
    Επισης,mrBlue πενθείτε...πενθείτε.. αλλα έτοιμο να ξαναζησετε το παρελθόν σας βρήσκω! Πρώτα ξεκινάμε με αναμνήσεις,μετα περνάμε σε παρηγοριά και μετά θου κύριε φυλακή το στοματί μου,διότι είμαι και ανυπανδρη κοπέλα όπως προειπα!
    --Σαλιάγκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κοιτάξτε άλλο το πένθος, άλλο το ανεκπλήρωτο κι άλλο η Λουΐζα, δεν μπορώ να απαρνηθώ το παρελθόν μου (ούτε να μην κοιτάξω το μέλλον μου... τέλος πάντων αυτό... καταλαβαίνετε), σας εύχομαι σύντομα αποκατάσταση εννοείται κι αυτό το ανύπανδρη να πάψει σύντομα ως τίτλος

      Διαγραφή
  5. Γιατί; Γιατί έπρεπε να μου καταστρέψεις την φαντασίωση μου για το Eyes Wide Shut; Γιατί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειλικρινά συγγνώμη αν σας το χάλασα, ήξερα ότι δεν ήταν και πολύ γνωστό ότι η έμπνευση προήλθε από τα μπουρμπούλια αλλά μέχρι ότι θα σας το χαλούσα δεν μπορούσα να το φανταστώ...

      Διαγραφή
  6. Μη με ρωτήσετε πώς βρέθηκα εδώ και ανακάλυψα ποιος ή τι είναι το blueprints που συναντώ ενίοτε σε αξιοπρεπή μπλόγκια!!!
    Επανέρχομαι για περαιτέρω ανάγνωση!
    Καλώς σας βρίσκω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθατε Άιναφετς, σίγουρα πέσατε με το καλημέρα σε μια ιστορία που δεν συνηθίζετε εδώ μέσα αλλά ας είναι, χάρηκα που σας βρίσκω

      Διαγραφή

καλώς ορίσατε